Telmi IT: uitstekende dienstverlening als grootste kracht

De ervaren IT-specialisten Hennie Schilder en Timo Knook bundelen hun krachten. Samen richtten zij het bedrijf Telmi IT op dat ondernemingen van A tot Z kan helpen met hun IT-infrastructuur. Dit is volgens hen het eerste ISO-gecertificeerde bedrijf van Volendam. Hun dienstverlening beschrijven Hennie en Timo als hun grootste kracht: ,,We willen dat de klant één aanspreekpunt heeft voor alles. Dat is wat onze klanten prettig vinden: een goede dienstverlening en korte lijnen. Bij ons heb je dus niet te maken met een groot en log bedrijf, maar krijg je wel de expertise daarvan.”

Telmi IT is gevestigd aan de Volendamse Marconistraat, waar we Hennie en Timo spreken. Hennie is voor veel ondernemers onder meer bekend van zijn bedrijf HSV ICT. ,,Dat bestaat al 25 jaar. Toen Timo voor zichzelf ging beginnen, besloten we te gaan samenwerken. We bundelden al onze activiteiten en dat is uiteindelijk Telmi IT geworden. Dat bestond al vanaf 2013, als bedrijf voor wat opdrachten naast mijn eigen IT-onderneming. Een paar maanden werkten we toe naar onze echte start op 1 januari van dit jaar”, legt Hennie de ontstaansgeschiedenis uit.

Het bedrijf van hem en Timo is volgens hen het eerste ISO-gecertificeerde in Volendam. Timo vertelt wat deze zogenoemde ISO-27001-kwalificatie inhoudt: ,,Dat is een internationale standaard, die laat zien dat we alles op orde hebben als het gaat om beveiliging van informatie en data. Voor onze klanten betekent dit dat hun gegevens veilig zijn bij ons. En dat we risico’s zoals hacks en datalekken actief voorkomen. Dit doen we bijvoorbeeld door jaarlijks een audit uit te voeren op de IT-infrastructuur van de bij ons aangesloten bedrijven. Ondernemingen die werken met onder meer gemeenten en ziekenhuizen moeten zelfs samenwerken met een ISO-gecertificeerde IT-partner.”

‘Dan zeggen wij niet: we komen erop terug, maar: we pakken het meteen op’

Daarnaast is er NIS2 dat een trede lager is dan ISO; steeds meer bedrijven krijgen daarmee te maken. Telmi IT richt zich daar eveneens op en biedt nog veel meer IT-diensten aan. ,,Wij werken proactief en leveren werkplek-beheer, clouddiensten, VoIP, beveiliging, netwerken, Office 365-omgevingen en bieden echt een totaalpakket aan. Daarnaast is het zo dat bij veel bedrijven als ze om IT-hulp vragen, er eerst een ticket wordt aangemaakt. Wij zijn beter benaderbaar, ook via Whatsapp. Dan zeggen wij niet: we komen erop terug, maar: we pakken het meteen op.”

Vervelende zaken als cyberaanvallen en een grote hoeveelheid spam: niemand zit erop te wachten, maar ze komen in toenemende mate voor, bevestigen de IT-ondernemers. Zij gaan dit soort zaken tegen. Timo: ,,Als we bij bedrijven komen, testen we bij welke informatie je allemaal kunt. Op afstand kun je al best wat zaken zien die beter kunnen. Die verbeterpunten geven we aan, waardoor de risico’s op vervelende IT-problemen aanzienlijk kleiner worden.”

Telmi IT werkt met veel verschillende klanten, maar richt zich voornamelijk op het MKB. Hennie beschrijft een concrete situatie waar zijn werk van waarde bleek: ,,Bijvoorbeeld bij een stukadoorsbedrijf liep alles door elkaar heen, alle informatie lag op losse plekken. Daar centraliseerden we alles en installeren daar nog steeds op afstand alle updates bij. Ook maken we een back-up van alle data van zo’n onderneming. Mocht er dus toch iets gebeuren dat je niet verwacht, dan kunnen we daar op terugvallen. Dagelijks checken we of dit allemaal goed loopt.”

‘Wij hebben zoveel ervaring. Daardoor weten we: bij jou past dit, bij jou past dat’

Een probleem in de ICT-sfeer kan voor een bedrijf veel schade berokkenen. Door hun jarenlange ervaring weten Timo en Hennie vrijwel altijd snel waar dit ontstaat en hoe dit te verhelpen. Timo: ,,Wij hebben zoveel ervaring. Daardoor weten we: bij jou past dit, bij jou past dat. Veel bedrijven werken nog met een fysieke server, die om een grote investering vraagt. Vaak is het beter om over te gaan naar de cloud, waarbij je maandelijks betaalt voor wat je werkelijk nodig hebt.”

Als Telmi IT bij ondernemingen binnenkomt kijkt het eerst naar de bestaande infrastructuur. Het is volgens Timo daarna niet per se zaak om alles anders te gaan doen. ,,Wij verkopen niet iets waarvan wij vinden dat we het moeten verkopen. Wij leveren meer iets dat past bij het bedrijf waar we mee werken. Uiteraard kijken we ernaar hoe de ondernemer het ingericht wil hebben, dan gaan we dat passend maken, zodat ze niet met iets zitten waar ze niets aan hebben.”

Telmi IT staat geïnteresseerde ondernemers graag vrijblijvend te woord over wat het kan bieden. Uiteraard kunnen die vooral ook een luisterend oor verwachten. Je kunt bellen met het vaste nummer: 0299-321111 of rechtstreeks bellen met Timo via het volgende nummer: 06-16808000.